Innowacja Pedagogiczna: „Zaczarowany Ogród”.

 

 

W drugiej połowie roku szkolnego 2020/2021 w naszym przedszkolu rozpoczęliśmy realizację innowacji pedagogicznej: „Zaczarowany ogród”. Nauka poprzez wielozmysłowe doświadczanie to nasze zadanie, które powinno być połączone z pasją, zaangażowaniem.

Każdy nauczyciel powinien wkładać serce w wychowanie i uczenie dzieci. Właśnie to nauczyciele w przedszkolach widzą jak przebiega rozwój u dziecka. Chciałybyśmy poprzez tą innowację pokazać dzieciom, jak niesamowicie bogata jest przyroda i można ją doświadczać wielozmysłowo. Poprzez urozmaicanie zajęć przyrodniczych, dzieci nabędą szacunku do świata przyrody z którym powinniśmy żyć w symbiozie. Dzieci od najmłodszych lat zostaną wprowadzone w ten magiczny świat pełen ciekawych działań. Może swoją przyszłość zwiążą właśnie ze światem przyrodniczym? Głównym założeniem ogrodu sensorycznego jest uwzględnienie oddziaływania na wszystkie pięć zmysłów: węchu, wzroku, dotyku, słuchu i smaku. Doskonałym uzupełnieniem oddziaływania ogrodów sensorycznych jest umożliwienie dzieciom działania. Naszą pracę w ogrodzie sensorycznym zaczęliśmy od wiosennych prac w ogrodzie, przygotowanie grządek oraz zasadziliśmy pierwsze rośliny: sałatę oraz ogórki.