W drugiej połowie roku szkolnego 2020/2021 w naszym przedszkolu rozpoczęliśmy realizację innowacji pedagogicznej: „Zaczarowany ogród”. Nauka poprzez wielozmysłowe doświadczanie to nasze zadanie, które powinno być połączone z pasją, zaangażowaniem.

Każdy nauczyciel powinien wkładać serce w wychowanie i uczenie dzieci. Właśnie to nauczyciele w przedszkolach widzą jak przebiega rozwój u dziecka. Chciałybyśmy poprzez tą innowację pokazać dzieciom, jak niesamowicie bogata jest przyroda i można ją doświadczać wielozmysłowo. Poprzez urozmaicanie zajęć przyrodniczych, dzieci nabędą szacunku do świata przyrody z którym powinniśmy żyć w symbiozie. Dzieci od najmłodszych lat zostaną wprowadzone w ten magiczny świat pełen ciekawych działań. Może swoją przyszłość zwiążą właśnie ze światem przyrodniczym? Głównym założeniem ogrodu sensorycznego jest uwzględnienie oddziaływania na wszystkie pięć zmysłów: węchu, wzroku, dotyku, słuchu i smaku. Doskonałym uzupełnieniem oddziaływania ogrodów sensorycznych jest umożliwienie dzieciom działania. Naszą pracę w ogrodzie sensorycznym zaczęliśmy od wiosennych prac w ogrodzie, przygotowanie grządek oraz zasadziliśmy pierwsze rośliny: sałatę oraz ogórki.

Zrób dla innych coś dobrego i zbieraj nakrętki!

 

Codziennie miliony plastikowych nakrętek po napojach ląduje w koszu na śmieci. A można je przecież wykorzystać w znacznie lepszy sposób np. do działań charytatywnych.

 

Od kilku lat w naszym przedszkolu przeprowadzamy zbiórki plastikowych nakrętek. Akcja ma wiele aspektów. Przede wszystkim jednak uczymy dzieci, że często niewiele trzeba, żeby pomóc drugiemu człowiekowi . Jednocześnie wspieramy ochronę środowiska, bo dzięki takim akcjom o wiele mniej zakręconych butelek trafia na wysypiska śmieci.

Tym razem nasze przedszkole we współpracy z uczniami Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 2 w Kluczborku, którzy pod patronatem fundacji TDJ zaproponowali wspólne działanie, będzie uczestniczyć w zbiórce nakrętek dla Amelki.

Zachęcamy do wzięcia udziału w tej akcji!

Strona 10 z 37